luni, 2 august 2010

Vocea voluntarului


1.Descrie-te in cateva cuvinte.

Numele meu este Ivona Curca am 17 ani si sunt eleva in clasa a 11° la Colegiul National din Iasi.Fiind in zodia Berbec pot spune ca ma reprezinta cam toate caracteristicile acestei zodii.Sunt o fire energica si independenta dar totodata cu capul pe umeri. Încapatânata si intreprinzatoare, imi urmez propriul drum; chiar daca acesta se dovedeste a fi îndaratnic. Sunt plina de entuziasm pentru tot ce e nou, plina de idei si imi place sa iau initiativa trecand imediat la actiune.Sunt o persoana careia nu-i plac ocolisurile si ambiguitatile.Recunosc ca vreau si imi place sa conduc mereu.. Decid fara drept de apel iar multi spun ca sunt prea rationala. Vreau sa ma impun prin propriile fapte si consider ca acestea trebuie sa fie recunoscute de ceilalti, de aceea, uneori, par o aroganta si o intoleranta. Imi place sa traiesc sub presiune, cu pasiune,si iau viata ca pe o aventura ca si cand ar trai mereu ultima zi.Sunt impulsiva si orgolioasa din fire,obisnuita sa imi rezolv probleme singura,pastrandu-le pentru mine,”in mine”,fugind de ideea de a fi compatimita.Iubesc natura,inocenta copiilor,muzica si dansul desigur( a doua “viata” a mea). Vreau sa cred ca inteleg oamenii si ca ii pot face sa inteleaga, adorm privind luna plina, iubesc zgomotul si agitatia, visez mereu altceva si cred in ce simt.


2. De cand esti voluntar in cadrul Fundatiei Bethany?

Sunt destul de noua ca voluntara,fiind membru din luna iunie a acestui an.


3. Ce te-a determinat sa te inscrii ca voluntar?

De ceva vreme am vrut sa ma implic in voluntariat,dar din cauza timpului nu am reusit sa fac asta,impartita fiind intre scoala si sala de antrenament,competitii,cantonamente etc.Dar anul acesta,datorita si unor motive personale, am simtit ca trebuie sa fac ceva,sa ajut,sa imi regasesc linistea sufleteasca prin lucrul cu cei aflati in momente dificile,oameni defavorizati.De asemenea vad implicarea mea in voluntariat ca o dezvoltare personala si de ce nu,pe viitor,profesionala.


4. Ce reprezinta voluntariatul pentru tine?

Pentru mine voluntariatul reprezinta o modalitate de socializare,de intelegere a oamenilor cat si a lucrurilor pe care nu mi le puteam explica din carti sau din spusele altora.Mai pe scurt,o usa deschisa spre ceea ce inseamna a fii OM.


5. Care au fost activitatile in care te-ai implicat?

Pana in momentul de fata m-am implicat in diferite proiecte cum ar fi cel in parteneriat cu centrul medical ICAR,fundatia Hecuba,Penitenciarul Iasi.Ca si activitati pot preciza cele de socializare cu beneficiarii,Clubul Copiilor,Clubul Voluntarilor,Forum etc.




6. In ce activitati ti-ai dori sa te implici?

In activitatile care presupun socializarea cu copiii in special,dar si cu batranii.Defapt sunt deschisa catre orice fel de activitate,atat timp cat aceasta simt eu ca ma dezvolta ca persoana,ma invata ceva si in urma careia pot spune “Sunt multumita de ceea ce am realizat.”


7. Cum ai descrie relatia ta cu membrii Bethany?

Cu membrii Bethany am o relatie frumoasa de prietenie,desi nu pot sa spun ca ne cunoastem de foarte mult timp.In schimb,pot spune ca ma simt integrata in grup si mai ales in cel de voluntari pe care il consider o noua familie.


8. Crezi ca voluntarii dispun de beneficii de pe urma voluntariatului?


Beneficii sunt cu siguranta.Crearea unor noi prieteni,legaturi,dezvoltarea ta ca persoana,maturizarea si pregatirea proprie pentru viata.


9. Ce inseamna voluntariatul pentru romani? Cum crezi ca este vazut in Romania?

Din pacate,in Romania majoritatea oamenilor inteleg gresit notiunea de voluntariat.Multi o fac pentru ca sunt “obligati” de facultate/liceu contrazicand astfel adevaratul sens al voluntariatul-actiune benevola.Sper ca in timp,lumea va realiza ca doar facand un bine cuiva,acest bine se poate intoarce si ca doar daca luptam pentru alti,ajutam pe cei aflati in nevoie,ne vom putea numi cu adevarat oameni.


10. Pe cine ti-ai dori sa vezi implicandu-se in activitati de voluntariat?

Pe toti romanii!!!!Nu doar pe cineva anume...ci cat mai multa lume dispusa sa ajute.


11. Descrie in cateva cuvinte echipa Bethany.

Beneficent,Expert-exemplary,Trustworthy,Helpful,Active,Notorious,Yearly


12. Cuvant de incheiere.

Bravo celor care au ales sa se implice in acte de voluntariat si sper ca, impreuna sa reusim sa aducem zambete pe chipurile oamenilor.

Un comentariu:

Fundatia Serviciilor Sociale Bethany

Fundatia Serviciilor Sociale Bethany