marți, 23 februarie 2010

Vocea ex-voluntarului 1



Daca tot mi-am pus voluntarii sa "comenteze" despre...lumea in care au intrat, lumea faptica a regasirii interioare, prin bunavointa inimii, a spiritului socio-psiho-..."inter"cultural, acum ar fi randul meu sa spun 2-3 cuvinte despre ceea ce a insemnat voluntariatul pentru mine.

1.Descrie-te in cateva cuvinte.

Numele meu este, dupa cum bine ai ghicit, George Dascalu, sunt coordonatorul de voluntari a Fundatiei Sociale Bethany inca din februarie 2009. Sunt o fire putin ciudata, din punctul unora de vedere, dar eu ma consider o fiinta care indrageste copilul si copilaria!!! Iubesc omul prin natura a ceea ce este si anume o fiinta care invata tot timpul, traieste din ceea ce invata, dar care uita ce anume a invatat. Imi place sa socializez, desi uneori nu prea imi iese; imi place sa descopar, sa cunosc, sa redescopar si sa absorb suprematia anticelor obiceiuri (care, pentru fiecare generatie, sunt noi teritorii de descoperit). Imi place sa studiez omul, sa imi dau seama de capacitatile si posibilitatile acestuia de integrare in necunoscut. Imi place mult muzica (evident, sa o ascult; nu ai vrea sa ma auzi cantand :D ) si aici prefer genuri care sa ma scoata din tipar: rock(Breaking Benjamin), techno, pop, rnb dar si blues (directia 5). Sunt un mare fan al fenomenului fotbalistic (nu spun cu tine tin, sa nu creez antipatii)... Ma consider o fire romantica, sensibila, deschisa si...un bun prieten (chiar daca unii nu prea inteleg conceptul). ...in caz ca am omis, sunt student la psihologie (asta inseamna ca sunt pe calea cea buna! :) )

2. De cand esti voluntar in cadrul Fundatiei Bethany?
- Grea intrebare... Voluntar nu mai sunt, dar am fost inca din 15 martie 2007, pana anul trecut, in 2009.

3. Ce te-a determinat sa te inscrii ca voluntar?
- Sper ca se apreciaza sinceritatea... Pur si simplu ma plictiseam de toti si de toate si imi doream sa incerc ceva nou; voiam sa vad aceeasi strada a vietii, dar prin alti ochi! ...iar pe langa asta, starea de tristete... si de ce nu, de insuficienta personala!

4. Ce reprezinta voluntariatul pentru tine?
- Ce a reprezentat, ce reprezinta si ce va reprezenta pentru totdeauna! O stare de spirit, o chemare la viata, un univers empatic; dar in doua-trei,... cinci cuvinte: stiinta de a fi OM!

5. Care au fost activitatile in care te-ai implicat?

- Au fost multe si nenunmarate! Prima activitate a fost participarea la serbarea organizata in cinstea Zilei Internationale a Copilului cu Dizabilitati. Atunci eram foarte speriat, nu stiam incotro sa o apuc, nu stiam ce caut acolo; eram pierdut, dar in acelasi timp eram...fascinat ca in lumea noastra "perfecta" exista si altfel de oameni! Oameni care desi sufera, sunt mai tot timpul fericiti; oameni pe care noi nu ii apreciem, se ridica la nivelul multora dintre noi sau chiar depasesc acel nivel! Abia atunci am inteles cu adevarat ce inseamna a fi om. Alte activitati...: Gala Voluntarilor (3 consecutive), modul de apreciere a ONG-urilor ptr cei care lucreaza din suflet, pentru suflet, fara a revendica o recompensa; Saptamana Nationala a Voluntariatului - care pentru mine personal inseamna cel mai mare tribut adus voluntarului, o saptamana intreaga dedicata omului cu suflet gigantic! Proiectul "Tineri pentru viitor" - proiect care a avut ca scop integrarea tinerilor din centrele de plasament in atmosfera omului independent; Activitatea de vara de la Fundatia Hecuba, activitate in care, timp de 3 luni, am trecut de la varsta mea de 20 si de ani, pe rand la 4-5 ani, apoi la 1-3 ani! :D Uitasem cum e sa fiu kiddo... si eram cel mai happy de pe acele teritorii! Rromacces ruralis - scopul proiectului a constat in integrarea celor de etnie rroma, in spatiul nostru, al romanilor. Am constat cu uimire ca multi dintre cei pe care ii cunosc, cei cu care am convietuit pana sa ii cunosc pe acesti tineri, au avut un comportament cu mult sub cel de la care ma asteptam din partea rromilor!!! O spun fara nici cea mai mica retinere! Localitatile implicate in proiect (nu stiu daca e bine sa le fac publice, asa ca ma abtin), desi din punct de vedere al infrastructurii se prezenta ca marea majoritate a localitatilor rurale din Romania, adica intro stare deplorabila, dar nu mica mi-a fost uimirea cand am vazut ce fel de oameni am intalnit: respectul, bunul simt, armonia, pofta de viata, dorinta de a munci erau la ele acasa! Acesti tineri nu se diferentiau prea mult de cei pe care ii intlanim zilnic, decat prin culoarea pielii... Noi suntem invatati sa ii judecam pe cei din jur fara macar sa incercam sa ii cunoastem, dar asteptam respect, fara sa respectam, asteptam iubire, dar fara sa o daruim, asteptam omenie, dar fara sa ii stim intelesul!

6.Ce inseamna voluntariatul pentru romani? Cum crezi ca este vazut in Romania?
- Aici exista un punct de vedere pe care nu il voi uita niciodata! Anul trecut am participat la o actiune desfasurata de FSS Bethany, intro scoala din Iasi; un concurs cu elevii claselor primare si gimnaziale... La un moment dat intru in discutie cu unul dintre profesorii acelei scoli, vorbim despre activitatea din acea zi, despre unii elevi, etc, iar mai tarziu ii vine randul voluntariatului sa intre in discutie. Incepe saracul om: "voluntarii sunt niste fraieri pentru ca accepta sa faca treaba altuia, gratis, sunt niste inadaptati pentru ca in loc sa munceasca pe bani, o fac gratis; in loc sa munceasca pentru ei, isi dau duhul pentru altii...". In Romania nu exista respect pentru cei care sunt oameni, pentru cei care daruiesc timpul lor, unei cauza nobile. Nu numai in Romania se intampla asa; am fi ipocriti daca credem ca numai romanii sunt de vina pentru aceasta viziune! In toate tarile subdezvoltate sau in curs de dezvoltare exista aceasta "moda" de a nu lua in serios munca pe care unii o presteaza din inima, sinceritate si respect pentru semeni! Cel mai adesea am auzit fraze de genul: "eu ajut, dar pe mine cine ma ajuta?" ; " de ce sa fiu eu acela care ajuta, cand o pot face altii?"

7. Cuvant de incheiere.
In calitate de coordonator de voluntari a acestei minunate fundatii (ii fac reclama, pentru ca acolo lucrez, dar exista numeroase alte organizatii care pun in serviciul umanitatii latura sensibila! Cu totii o fac din respect pentru oameni!!!), te invit sa impartasesti colegilor si prietenilor tai din experienta cumulata in cele cateva luni de voluntariat (voluntariatul nu inseamna cantitate, ci calitate). 4-5-6 luni, 1 an de activitate in cadrul unei astfel de organizatii iti vei schimba parerea despre ceea ce vezi zilnic in jurul tau. Cu siguranta ca nu vei regreta, cu siguranta ca vei invata ceva util, cu siguranta vei gandi altfel! In 2008 am fost ales voluntarul anului, dar asta nu inseamna ca mi-am luat lumea in cap; am inteles ca lumea apreciaza ceea ce am facut..., pentru unii sau altii; si la fel de ipocrit as fi daca as zice ca nu am facut-o si ... pentru mine!
Nimic nu e de regretat! Poate doar faptul de a nu incerca...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Fundatia Serviciilor Sociale Bethany

Fundatia Serviciilor Sociale Bethany